Ana içeriğe atla

SEO Uzmanı

Web sayfalarının arama motorlarında üst konumlarda yer alabilmesi ve ilk sırada yer alabilmesi adına yapılan çalışmaların tümüne SEOdenir. Bu süreçte deneyimlerini ortaya koyarak çalışmaları gerçekleştiren kişiye ise; SEO uzmanı diye hitap edilir. Böylesi titiz bir çalışmanın gerçekleştirildiği süreçte SEO uzmanı, rakip firmaların internet sitesindeki her bir hareketi analiz ederek rapor eder ve sitenizin bu doğrultuda eksiklerini tespit ederek gerekli optimizasyon çalışmalarını yapar.
Bir SEO uzmanı arama motorlarının işleyiş mantığını çok iyi çözmüş ve kavramış olmalıdır. Her ne kadar teknik bilgi ve uygulamaya yönelik çalışmalar da etkili olsa da, güncellemelerin sürekli değişmesi nedeni ile arama motorlarının algoritmaları neye göre değiştirdiğini bilmesi SEO çalışmalarının daha kalıcı olmasında daha etkilidir.

SEO UZMANININ GÖREVİ

  • Anahtar kelime analizi
  • Rakip analizi
  • Sektör analizi
  • Pazar analizi
  • İçerik yönetimi
  • Web site analizi
  • Link oluşturma

SEO UZMANI OLMAK İÇİN

  • Yapılacak olan SEO çalışmaları sürecinde programlı bir şekilde çalışıp istikrarlı hareket edilmelidir
  • SEO için gerekli onlarca veri değerlendirilip, hızlı karar verme becerisi ile hata ve sorunlara etkili çözümler üretebilmelidir
  • Etik çalışmalar ile başarıyı hedefleyip, uygulama ve işleyişi bu kural çerçevesinde yürütmelidir
  • Arama motoru algoritmaları her an değişken ve yenilikçi bir sektör iken, SEO uzmanı bu kapsamda bilgilerini ve uygulama tekniğini sürekli geliştirmelidir.

→ Okuyun : Adwords Uzmanı Nasıl Olunur?

SEO UZMANI NE İŞ YAPAR?

Arama motoru optimizasyonu yapan kişiler olarak bildiğimiz SEO uzmanlarının, yapmış oldukları çalışmalar aslında daha geniş kapsamlıdır. SEO uzmanı çalışmalarını yürüteceği bir sitenin işini aldıktan sonra, öncelikle analiz yapar ve raporları oluşturur. Site için hangi kelimelerin üst sıralara taşıyacağını belirler. Sitenin ara yüzünde bulunan hataları düzenleyerek en iyi seviyeye gelmesine katkı sağlar.

SEO uzmanının yaptığı işlere kısaca göz atacak olursak:

  • Web sitesinin içerik ve kod raporlarını oluşturur
  • Google algoritma güncellemelerini yakından takip edip site üzerinde uygular.
  • Web sitesi için özgün içerik sağlar
  • Web sitesi için sosyal medya hesaplarına reklamlar verir
  • SEO parametrelerini siteye uygular
  • Kurumsal sitelerin optimizasyonunu yapar
  • Web sitesi için geçerli departmanlar da gelişim görevleri üstlenir
  • Anahtar kelime analizleri ile içerik optimizasyonu yapar
  • Site içerisi link alışverişini sağlar
  • Web sitesi için gerekli reklam kampanyalarını oluşturur.

KİM BU SEO UMZANI ?

Web sitelerinin ziyaretçiler tarafından kolay şekilde gezilip en  hızlı şekilde bilgiye ulaşmaları, arama motorları tarafından daha anlaşılır hale gelmeleri için yapılan çalışmaları yöneten kişiye SEO uzmanı denir. SEO uzmanları, siz firmanızı kurup web sitesini kendilerine teslim ettikten sonra işi devralarak, arama motorlarında ilk sırada almanızı ve geniş kitlelere ulaşmanızı sağlayan elinde sihirle dğnek yerine bilgi ve deneyim olan kişilerdir. Alanında tecrübeli bir SEO uzmanı ile çalışmaya başladığınızda kurumsal kimliğinizi en üst seviyeye taşımanız kaçınılmaz olacaktır.
Bir SEO uzmanı ile çalışmaya başladığınız andan itibaren eğer web siteniz yok ise; hemen bir web tasarım işlemi yapılarak yola çıkılır. Hali hazırda web siteniz mevcut ise; sitenizin anahtar kelimelerindeki durumlar analiz edilerek içerik durumu kontrol edilir. Bu içerikler SEO uyumlu değil ise, Google tarafından büyük önem taşıyan özgün içerik  konusunda SEO çalışmalarına başlanır.

Gerçek SEO Uzmanı

Her ne kadar piyasada SEO uzmanıyım diyen bir çok isim dolaşıyor olsa da , işin aslı göründüğü gibi değil. Gerçek SEO uzmanı ingilizce bilen, hızlı düşünebilen, analitik düşünceye sahip, PHP, ASP, HTML dillerine hakim, ve her şeyden önemlisi çalışkan ve disiplinli olmak zorundadır. Reklamcılıkla ilgili yeterli bilgi ve tecrübe sahibi olup, özgün içerik üretebilmelidir. Bu nedenle web siteniz için çalışacağınız SEO uzmanı’nı seçerken öncelikle araştırma yapmanlısınız. Tecrübesine ve referanslarına dikkat ederek güven duygunuz yerine geldikten sonra çalışmaya başlamalısınız. SEO uzmanı ile çalışmaya başladıktan sonra 2 hafta ara ile yapılan çalışmalar hakkında rapor istediğinizde , siteniz için neler yapılıyor, sitenin durumu nedir, ne kadar yükseldi gibi detayları yakından takip etme imkanına sahip olabilirsiniz.⇓
SEO zorlu ve zaman gerektiren bir çalışma sürecidir. Web sitesinin yer aldığı sektöre göre bazen daha zor süreçten geçebilmektedir. Bu sürecin uzun olması yapılan işin doğruluğu ve sektördeki rekabete göre şekil alacağından dolayı, kısa vadede sonuç beklememelisiniz. Sabır ve azim ile birlikte yola çıktığımızda sitenizin ilk sırada yer almaması için hiç bir sebep oolmayacaktır.

GLOBAL SEO UZMANI

Bir SEO uzmanı alanında profesyonel çalışmalar yaptığını iddia ediyor ise, sadece yerel çalışmalar dediğimiz bölgesel sınırlar için SEO yapmakla kalmaz. Çalışmaları içerisine global ölçüde ve güvenilir analiz sitelerinden, anlık  yada günlük raporlar ile destek alarak devam eder. İş hacmini büyütmek için, global pazarlardaki fırsatları değerlendirmek kaçınılmazdır. Bu nedenle eğer web siteniz hedeflediğiniz yabancı pazarlarda organik olarak kullanıcı karşısına çıkmıyor ise, bu durum markanızın  globalleşme sürecini olumsuz etkileyecektir. İşte bu aşamada devreye Global SEO Uzmanı girmelidir. Hedeflediğiniz pazarda arama motorlarındaki görünürlüğünüzü ve sitenize gelen trafiği ve bu trafikten gelen dönüşümleri artırmanız için, SEO uzmanı ile çalışmanız sizi bir adım öne taşıyacaktır.
KURUMSAL SEO
Kurumsal SEO; firmaların arama motorlarında sektörleri ile ilgili yapılan aramalarda, üst sıralarda yer alarak görünürlüğünü sağlamaya yönelik yapılan çalışmaların tümüdür.
İnternet ortamının her geçen gün ticarethaneye dönüşmesi ile birlikte, kurumsal SEO uzmanlarına olan ihtiyaçta bir o kadar arttı. Bunun yanında seo web tasarım uzmanları konusunda sektörde varolan açığı kapatmak için, alanında uzman kişiler için talepler çoğalmaya başladı. SEO uzmanları web tasarım konusunda çeşitli denetimler ve araştırmalar yaparak, web sitesi için kullanıcıları sayfaya çekebilmek adına görsel tasarımlar başta olmak üzere, bir çok etkeni değerlendirerek planlama yaparlar. Verilen anahtar kelimeler ile güncelliği sürekli denetlenen siteler, sürekli güncel kalmaktadırlar. Kurumsal SEO uzmanı rekabet artırıcı uygulamaları ile ticari firmaların internet üzerinde kendini göstermesini sağlamaktadır.
Kurumsal SEO sektöründe sizlere yılların verdiği deneyimi sizlerle paylaşarak, sitenizi üst sıralara taşımak için birlikte çalışmaya ne dersiniz?
Kaynak:https://erhantasdemir.com/seo-uzmani/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Google AdSense Yeni Politikası: AdSense, Pop-Up ve Pop-Under Reklamları Biçimi Yasası.

Hiç bir web sayfasına gittiniz ve rızanız olmadan açtığınız yeni sekmelerden rahatsız oldunuz mu? Ya da her biri tarayıcınızın arkasına saklanan pek çok reklam penceresini görerek şok oldu? Bu rahatsız edici sekmeler Pop-up ve Pop-under reklamlar olarak bilinir. Bunlar, yaramazlık yöntemleriyle gelir elde etmek ve web üzerinde virüs dağıtmak için kullanılan pencerelerdir. Google adsense yasakları açılır ve pop pop-up'ları altında açılır. Popup'lar ve Pop-under, bu reklam biçimlerini uygulayan herhangi bir sitenin kullanıcı deneyimini ortadan kaldırır. Google, yakın zamanda bu sitelere ilişkin bir bildirim aldı ve bu belirsizlikleri ortadan kaldırmak ve kullanıcılara her web sayfasında bir önceliğe sahip olmak için AdSense programlarında bazı yeni kurallar ekledi. Google’ın yeni AdSense Politikası’yla ilgili duyurduğu konular aşağıda açıklanmıştır. Google AdSense, Pop-up'ları ve Pop-under Reklamları Biçimini yasaklıyor Google 11 Temmuz 2017'de, AdSense ürünlerinin p